Suspès el servei de Rodalies fins que es garanteixi la seguretat

El servei continuarà suspès aquest diumenge, 25 de gener

El servei de Rodalies i Regionals ha quedat suspès fins a nou avís a petició de la Generalitat, que reclama que es mantingui així fins que es garanteixi la seguretat i l’operativitat del sistema. També ha demanat la gratuïtat fins que la represa sigui fiable i sostinguda en el temps.

El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ha remarcat que les últimes incidències, com el despreniment de divendres, i la situació meteorològica actual han forçat el Govern a prendre aquesta decisió. Ha afegit que l’objectiu és garantir la seguretat i el dret a la mobilitat. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha constatat que en aquests moments “no s’estan donant les condicions per acreditar la mobilitat segura” dels ciutadans.

Dalmau s’ha adreçat als ciutadans per reconèixer que són uns “dies difícils pel país”, perquè els efectes del temporal s’estan allargant aquests dies i han generat “un volum d’incidències sense precedents a la història recent de la xarxa ferroviària”. El conseller ha remarcat que la seguretat “és i serà la qüestió primordial” en l’actuació del Govern, tot i que també és prioritari garantir la mobilitat. “És l’hora de les solucions. Catalunya no se la pot jugar i no se la jugarà”, ha assegurat.

També ha enviat un missatge de disculpes, insistint que la situació és “excepcional i sense precedents”. “El Govern ha estat, és i estarà sempre al seu costat defensant els interessos del país. Els usuaris no poden ser ostatge en cap cas d’aquesta situació”, ha advertit.

Dalmau ha reconegut que “venen hores complicades”, però ha insistit que aquest govern “s’està deixant la pell per remuntar el sistema”. “No podem prometre miracles, però d’aquesta crisi ens en sortirem”, ha afegit.

Afectacions al servei de Rodalies

Per la seva banda, Renfe havia aclarit aquest dissabte que el servei de Rodalies serà parcial perquè es faran revisions sobre els punts amb risc d’esllavissada, però finalment s'ha decidit suspendre tota activtat. El Departament de Territori havia informat que Renfe i Adif havien comunicat al Govern la incapacitat d’operar el servei ordinari, però l’operadora ha assegurat més tard que hi haurà trens en algunes línies.

En un comunicat, Renfe ha explicat que el servei està afectat a causa de les noves revisions geotècniques que es faran amb enginyers en els punts amb risc d’esllavissada. Aquesta mesura se suma a les mesures de seguretat consensuades aquest passat dijous amb els sindicats del col·lectiu de maquinistes. S’estableixen diversos serveis alternatius per carretera per garantir la mobilitat de la ciutadania.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.