Tres anys per construir els intercanviadors ferroviaris

El conveni signat pel Ministeri de Transports, la Generalitat i ADIF fixa el 31 de desembre de 2029 com a data límit per tancar tots els tràmits i la liquidació del projecte

La construcció dels intercanviadors ferroviaris, que permetrà fer transbordaments directes entre les estacions de Rubí Can Vallhonrat (R8 Rodalies) i Hospital General (S1 FGC); i de Sant Cugat Coll Favà (R8 Rodalies) i Volpalleres (S2 FGC); ha d'estar enllestida en un màxim de tres anys, segons el conveni signat pel Ministeri de Transports, la Generalitat i ADIF. Així doncs, el document, publicat aquest dilluns, 15 de desembre, fixa el 31 de desembre de 2029 com a data límit per tancar tots els tràmits i la liquidació del projecte.

El conveni preveu que ADIF serà qui elaborarà l’estudi previ dels dos intercanviadors, en coordinació amb la Generalitat. Aquest document haurà d’avaluar la viabilitat tècnica, el cost aproximat i les possibles afectacions de les obres. Un cop superada aquesta primera fase, serà la Generalitat qui redactarà i licitarà els projectes constructius, amb finançament del Ministeri. El govern català assumirà les obres que afectin la xarxa d’FGC, mentre que ADIF executarà totes les actuacions vinculades a infraestructura estatal.

El document reserva fins a 36 milions d’euros per fer realitat els dos intercanviadors, tot i que la xifra definitiva dependrà del que determinin els estudis i els projectes executius. Si el pressupost final supera aquesta quantitat, les tres administracions hauran d’acordar una ampliació mitjançant un nou conveni.

Connexió directe entre Rodalies i FGC

Les dues línies d'FGC coincideixen amb la de Rodalies a l’altura de Sant Cugat del Vallès, un fet que obre la possibilitat de fer una connexió ferroviària a través d’una estació amb intercanviador a cada intersecció. A la línia S1, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, i la de Rodalies es troba ja en el terme municipal de Rubí.

Amb la línia S2 hi ha més facilitats. L’estació de Volpelleres (S2) és jove – es va inaugurar l’any 2010 -, i ja es va projectar pensant a fer-la coincidir amb el punt d'encreuament de la línia de Rodalies, facilitant la creació d’una única estació amb accés als dos serveis. L’actual estació de Sant Cugat a l’R8 es troba allunyada del punt, un quilòmetre al nord.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.