Usuaris de la línia 1 d'autobusos demanen millores en el servei

Algunes de les queixes són que normalment aquest transport va ple i arriba tard

Usuaris i usuàries de la línia 1 d'autobusos de Rubí, la del Pinar-Can Serrafossà, demanen millores en el servei. Aquestes queixes provenen de veïns i veïnes que viuen a la zona de Can Fatjó i la Perla del Vallès, que a l'hora d'agafar el bus a la parada del Rubí Forma, al costat de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb freqüència es troben que el seu funcionament no és el correcte i n'hi ha moltes mancances.

Un dels rubinencs que utilitzen el servei en direcció a Can Serrafossà, denuncia que sempre que agafa aquest autobús n'hi ha algun problema. Sol fer-ho entre 2 i 4 vegades al dia, i a les hores puntes, com les entrades sortides dels centres educatius del Ramon Llull i Duc de Montblanc, va totalment ple i no hi ha cap mesura de seguretat quant a les distàncies entre els usuaris. A més, també es queixa que és molt comú que arribi tard i es facin parades de molts minuts sense cap justificació, quan tothom ja està dins de l'autobús i ja va amb retard a la resta de parades.

Autobus de la L1 en hora punta. Foto: Cedida

Autobus de la L1 en hora punta. Foto: Cedida

Una de les mancances que denuncia un altre veí de la zona, és que quan arriba tard no hi ha fulles de justificació per a l'empresa o centre educatiu, per la qual cosa poden patir conseqüències per motius completament externs a ells. Per altra banda, també se suma a la queixa que el volum de gent que porta el vehicle públic cap a la direcció de Can Serrafossà no és normal, i es troben completament enganxats els uns amb els altres en gairebé totes les vegades que agafa el bus.

Per la seva part, l'Ajuntament de Rubí ha contestat per a TOT Rubí les demandes de la ciutadania sobre els problemes d'aquesta línia de transport. El consistori afirma que "el servei de Mobilitat fa seguiment de totes les línies. L'Ajuntament és conscient que en certs moments i expedicions s'assoleix una demanda molt elevada. L'obra del carrer Cadmo també està penalitzant la puntualitat d'algunes expedicions. Des del Consistori es creu que, una vegada finalitzada l'obra, el servei es reajustarà".

Els usuaris demanen que la freqüència d'autobusos millorin, i que es reforcin a les hores puntes, destinant vehicles exclusius per als centres educatius i que l'urbà segueixi el seu transcurs normal. A més, consideren que si va amb retard, els conductors no s'aturin durant una bona estona i s'estableixi el seu horari normal.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.