Un tren de mercaderies ha quedat aturat a la línia R8 de Rodalies a Rubí aquest dimecres, 1 d'octubre, després de xocar contra una corda de gran gruix penjada a la catenària amb un objecte pesant a l'extrem, segons ha informat Adif. La mateixa font qualifica el fet com a vandàlic i indica que l'objecte ha impactat contra el vidre de la cabina i l'ha esbotzat.
A més, també ha resultat danyada la catenària i altres elements del sistema d'electrificació, fet que ha obligat a fer diversos talls de tensió i a restringir la circulació a una sola via entra Rubí i Castellbisbal. Membres d'Adif han descobert una segona corda penjada del cable de guarda amb una pedra a Sant Miquel de Fluvià, i s'ha pogut retirar abans que provoqués danys.
Arran de l'incident els trens de l'R8 han sofert retards de vint minuts de mitjana en ambdues direccions. El servei s'ha pogut restablir amb normalitat cap a les 18:30h.
Finalment, Adif indica que ha reforçat la vigilància de diferents ponts i passos elevats, i anuncia que interposarà les denúncies corresponents "per uns fets vandàlics que representen un perill per a la seguretat de les circulacions tant de persones com de mercaderies".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.