contingut promocionat
gencat fgc logo sempre endavant

 

 

Torna a Barcelona l’esdeveniment de referència per a les empreses que volen exportar més

Els export managers de Ferrer, Frit Ravich i Grifols compartiran les seves estratègies d’expansió al món a l’acte central de la Setmana de la Internacionalització d'ACCIÓ el 25 d'octubre

Sigui per obrir una filial o per exportar en un nou país, l’expansió internacional de qualsevol empresa no només depèn de disposar d’un bon producte, una estratègia sòlida o un pressupost elevat en publicitat. Si hi ha un element imprescindible per créixer al món, són els export managers, els professionals que formen els departaments d’internacionalització de l’empresa. Són les persones que coneixen la cultura i els costums de cada client, que viatgen, que negocien i que es reuneixen a deshores amb un distribuïdor xinès o resolen incidències amb uns clients mexicans.

  Inscriu-te, ara!

“Només una de cada 10 empreses que comença a exportar es converteix en exportadora regular. Disposar de talent especialitzat és el gran repte de l’empresa i un dels factors determinants per consolidar les vendes a l’exterior”, apunta Cristina Serradell, directora de Negoci internacional d’ACCIÓ, l’agència del Govern per a la competitivitat de l’empresa. La gestió del talent, doncs, representa un assumpte vital per a les empreses amb vocació internacional i amb voluntat de continuar creixent. Per això, el talent per internacionalitzar-se serà l’eix central de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ, esdeveniment anual de referència a Catalunya per a les empreses que volen exportar o obrir filials a l’estranger, que se celebrarà del 23 al 27 d’octubre. Una setmana plena d’activitats que tindrà com a epicentre la Jornada central del 25 d’octubre al World Trade Center de Barcelona, dedicada a analitzar i conèixer la figura de l’export manager del present i del futur.

Els exportadors que més en saben

Durant aquesta jornada, les empreses participants podran escoltar la veu de les persones que més en saben. Per un costat, Isabel Perea, sòcia de Grant Thornton, donarà les idees clau per aprofitar el talent que les empreses necessiten per expandir-se internacionalment; i de l’altra, Ferrer, Frit Ravich i Grifols, tres de les empreses catalanes més exportadores, explicaran la gestió que en fan i tot el que cal tenir en compte en un context com l’actual.

Les empreses podran participar en un speed meeting amb més de 150 estudiants i graduats en comerç internacional i logística

Marketplace de talent emergent

A més, en el marc del Marketplace de talent, les empreses catalanes podran participar en un speed meeting amb 150 estudiants i graduats en comerç internacional i logística provinents de l’Institut de Logística de Barcelona, el Tecnocampus o l’ESCI-UPF. Una oportunitat única per conèixer els futurs professionals a través d’entrevistes i trobades per intercanviar experiències i coneixements.

Habilitats clau de l’export manager

Com ha de ser l’export manager del futur? Més enllà d’idiomes, la persona que acompanya les empreses a créixer a l’exterior requereix habilitats de tota mena. Algunes d’elles tenen a veure amb la capacitat de detectar noves oportunitats de negoci per a l’empresa. Per aconseguir-ho, calen tres competències clau: conèixer a fons el mercat de destí, disposar d’uns coneixements tècnics importants i capacitat per entendre i adaptar-se als canvis de l’entorn.

No podem oblidar que parlem d’un perfil que també ha de tenir una mentalitat global, curiositat per viatjar i ganes de conèixer altres cultures i països. Es tracta d’una feina molt relacional i les habilitats interpersonals, l’empatia o l’escolta activa són indispensables per assegurar l’èxit i entendre les necessitats del client per aportar les solucions que necessita. Totes elles, i d’altres, són habilitats que es podran conèixer en el marc de les activitats de la Setmana.

  Inscriu-te, ara!

Noves oportunitats de negoci

Com sempre, la Setmana de la Internacionalització és sinònim d’expansió internacional, de nous projectes i de creixement. Durant la Jornada central, les empreses participants es podran reunir amb els directors de les 40 Oficines de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món (recuperar enllaç UTM) i els Agents de suport a la internacionalització per posar fil a l’agulla i resoldre dubtes sobre els projectes.

Entre el 23 i el 27 d’octubre, la Setmana també ofereix desenes d’activitats, en format virtual i repartides a tot Catalunya, organitzades per ACCIÓ i per entitats com Amec, les Cambres de Comerç, Cecot, Connect-IN, Foment del Treball, Pimec i Secartys: sessions dedicades a conèixer oportunitats a nous mercats com el Japó, la Xina, França o Austràlia; tallers sobre fiscalitat o logística o ponències sobre com millorar la teva estratègia online internacional, entre d’altres.