La Mona també s’adapta a la Covid-19

Mones més petites i amb personatges de videojocs o clàssics de sempre, a falta d’estrenes de cinema

Després d’un annus horribilis a causa de la pandèmia, la Mona de Pasqua torna a les pastisseries adaptada també a la Covid-19, amb un format més reduït i amb més personatges clàssics a falta d’estrenes de cinema, com la Patrulla Canina, Frozen, i les princeses i superherois de sempre.

Així ho explica Ferran Jorba, gerent de la pastisseria La Lyonesa, qui assegura que enguany també triomfen els logotips de moda com Tik Tok o personatges de videojocs com Fortnite, Minecraft  o Among Us.

El pastisser rubinenc explica que, a causa de la limitació de les reunions, ha elaborat les mones “més reduïdes i més econòmiques perquè no es pot ajuntar molta gent a casa”, amb preus que oscil·len entre els 30 i 40 euros pel que fa a les mones de xocolata, mentre que els pastissos van a pes.

A més, aquest any ha tornat l’exposició de mones a la planta superior de l’establiment, separades per mampares de seguretat i amb limitació d’aforament. La mostra es pot visitar fins aquest diumenge i hi ha figures de xocolata de jugadors dels Barça, els protagonistes de Toy Story, unicorns, o figures de la saga d’Star Wars.

L’emblemàtica pastisseria Sant Jordi també acapara des de fa dies les mirades de grans i petits. Personatges de Disney, Fornite o estadis de futbol transformats en xocolata omplen els seus aparadors, sense deixar de banda les mones més tradicionals amb els clàssics pollets de pasqua. 

Aparador ple de mones a l'interior de la pastisseria Sant Jordi de Rubí. FOTO: Redacció

Aparador ple de mones a l'interior de la pastisseria Sant Jordi de Rubí. FOTO: Redacció

El Gremi de Pastissers confia a recuperar les xifres d'abans de la pandèmia

L'any passat la celebració del dilluns de Pasqua va ser gairebé testimonial, tenint en compte que tot el país estava confinat i en plena crisi sanitària. Llavors, moltes pastisseries van reduir l'assortiment de mones o van optar per traslladar la celebració a la Segona Pasqua. En total, es calcula que les vendes van caure prop del 40%.

Un any després però, el Gremi de Pastissers confia vendre prop de 700.000 mones de Pasqua a tot Catalunya i apropar-se així a les xifres del 2019, abans de la pandèmia.

Tot i això, calculen que la facturació baixarà entre un 15 i un 20% perquè continuen prohibides les trobades entre bombolles i, per tant, les mones seran més petites.

"L'any passat va ser un any molt atípic, ple de pors i incerteses. Ara esperem que, malgrat les limitacions, tothom pugui celebrar la Pasqua i gaudir-la amb els seus fillols", ha explicat el president del Gremi, Elies Miró.

Per altra banda, la fi del confinament comarcal afavorirà pastisseries de municipis turístics i que s'han vist especialment afectades per les restriccions. "Estic pensant en pastisseries del Pirineu i de la costa, que normalment tenen molts visitants i a qui el confinament comarcal els hauria pogut perjudicar molt la campanya", explica Miró.

Des del Gremi recorden que una mona artesanal de pastisseria és el resultat d'un treball artístic que implica més de tres hores de feina per peça perquè s'han de crear els motlles, dissenyar les figures, fer la xocolata i decorar-les.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.