Catalunya En Comú aborda la mobilitat del Vallès Occidental a l’assemblea de Rubí

Assenyalen que cal millorar la connectivitat de Rubí a través dels Ferrocarrils de la Generalitat amb Barcelona i abaratir els preus dels bitllets

En el marc de l’assemblea territorial del Vallès Occidental de Catalunya En Comú que va tenir lloc la setmana passada a Rubí, David Cid, diputat de Catalunya En Comú Podem al Parlament, juntament amb Ànnia Garcia, portaveu del grup municipal d’En Comú Podem Rubí i regidora d'Habitatge, van avançar que s’està treballant en una proposta de resolució que es portarà a la comissió del Departament de Territori per millorar la mobilitat al Vallès.

Cid va recordar que la comarca és una de les grans àrees metropolitanes amb major mobilitat. “Més de 600.000 persones es traslladen diàriament del Vallès cap a Barcelona i 850.000 entre els vallesos. La majoria d’aquesta mobilitat és amb vehicle privat i això genera efecte hivernacle i contaminació”.

EL diputat també es va referir a l’expedient sancionador que ha obert la Comissió Europea a l’Estat espanyol per la contaminació atmosfèrica a Barcelona i Madrid així com a les àrees del Vallès i el Baix Llobregat. “Creiem que cal posar fil a l’agulla i oferir alternatives de mobilitat sostenible en el Vallès Occidental”.

Cid també va mostrar la seva sorpresa negativa davant la proposta dels alcaldes de Sabadell i Terrassa, que defensen ampliar la infraestructura del quart cinturó. “Entenem que no hi ha més remei que acabar el tram que està en obres des del 2007 entre Viladecavalls i Olesa, però cal que es desisteixi de la voluntat d’una obra faraònica que no té sentit en un context d’emergència climàtica. S’ha de fomentar el transport públic”. També va assenyalar que cal millorar la connectivitat de Rubí a través dels Ferrocarrils de la Generalitat amb Barcelona i abaratir els preus dels bitllets.

Per David Cid, la resolució també ha de recollir un mapa de transport integrat de totes les línies de transport públic del Vallès i utilitzar molt més la línia transversal, la R8. “Tenim molt clar per als pressupostos el 2020 que és necessari un transport públic més assequible, sobretot al Vallès ja que molts ciutadans formen part de la zona 2 i 3 però paguen, en comparació amb altres municipis de Catalunya, un preu molt més alt per desplaçar-se dins la mateixa comarca o per anar a Barcelona ”.

Per últim, Cid ha manifestat que no es poden a esperar a causa dels “errors del Govern de la Generalitat, que ha tornat a endarrerir la T-Mobilitat fins al 2024”.