Rubí entrega 37 certificats d’acollida durant el 2020

El certificat serveix per a regularitzar la situació administrativa als nouvinguts al país o renovar la documentació, així com per a la recerca activa de feina

L’Ajuntament de Rubí, a través del Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes, ha expedit 22 certificats d’acollida entre els mesos de març i setembre 2020 després que aquestes hagin realitzat la formació d'acollida.

Aquestes 22 persones s'uneixen a les 15 que van rebre el certificat en febrer sumant un total de 37. Un certificat que els servirà per a regularitzar la seva situació administrativa al país o renovar la documentació, així com per a la recerca activa de feina.

La formació que han realitzat aquestes persones correspon a 90 hores de competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana, 15 hores de coneixements de l’entorn laboral, 15 hores de coneixements de la societat catalana, i el seu marc jurídic, i 15 hores de prevenció violències masclistes.

Tot i el confinament, el consistori va mantenir en marxa el servei per donar resposta a les persones que ho requerien. D’entre aquestes persones que han completat el circuit formatiu d’acollida, nou han participat del Pacte d’Estat contra la violència de gènere que consisteix en la realització d’un mòdul formatiu de prevenció de violències masclistes de 15 h de durada.

El primer contacte amb la ciutat

El servei de primera acollida ofereix accions i recursos que responen a les necessitats inicials de formació i informació de les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades.

El servei es gestiona des de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania del consistori i inclou l’acompanyament, la formació i la certificació d’uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya. A més, ofereix acompanyament, orientació i assessorament relatius a aspectes de la quotidianitat que faciliten la inclusió dels nous ciutadans/es al territori i milloren les seves habilitats d’autonomia social i personal. Els requisits d’accés són ser major de 16 anys i estar empadronat/da al municipi.

Per donar-se d’alta al Servei de primera acollida cal dirigir-se al C. General Prim, 33-35, 2a planta,  93 588 70 77 (ext. 4005). L’horari d’atenció durant el qual es presta el servei és dimarts i dimecres, de 16 a 19 h sempre amb cita prèvia. Per concertar cita prèvia, cal dirigir-se al servei per telèfon o presencialment de dilluns a divendres, de 9 a 14 h o dilluns, dimarts i dimecres, de 16 a 19 h.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.