De Rubí fins a l’ermita de Sant Genís

Excursió fàcil, d’una hora de durada, des del centre de Rubí fins a les restes de l’ermita de Sant Genís

Rubí té moltes rutes i camins on contemplar bonics paisatges i moltes masies que formen part del nostre patrimoni sense haver de sortir de la ciutat. Ara, que des d'aquest divendres ha entrat en vigor nou un tancament perimetral que impedeix als rubinencs sortir del Vallès Occidental, presentem una excursió que comença al centre i arriba fins a l'ermita de Sant Genís.

Més info: El confinament comarcal entra en vigor

La seva dificultat és baixa-mitjana, els 4,5 quilòmetres es recorren fàcilment en una hora i es pot fer en qualsevol època de l’any.

El punt de partida és l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i continuarem pel carrer del Pont fins a trobar-nos el Castell. Girarem a l’esquerra pel carrer del Castell fins a arribar al camí de Can Xercavins.

Després, passarem per sota del pont dels Ferrocarrils de la Generalitat i enfilarem la pista asfaltada que ascendeix tot resseguint el curs del torrent de Can Xercavins per la riba dreta. Més endavant, deixarem enrere una plantació de pollancres i després de dos giravolts arribarem a la Masia de Can Xercavins. A mà esquerra prendrem el camí que baixa cap a la fondalada del torrent, on s’hi localitzen dos arbres monumentals catalogats: el Pi Blanc i el Roure de Can Xercavins.

img 20190825 130613

Uns metres més avall, tot just quan travessem el torrent, veurem a la dreta la Plataneda de Can Xercavins, una comunitat de plàtans de gran port al marge esquerre del curs fluvial protegida com a element del patrimoni natural.

Prosseguirem remuntant el camí de terra que arriba fins al carrer de Francesc Rovira i Riba, el qual hem de prendre a la dreta en pujada continuada fins al Camí d’Ullastrell (és la carretera que arriba a les urbanitzacions).

img 20190825 131254 (1)

Amb molta precaució, creuarem aquesta via interurbana força transitada i baixarem pel camí fins a l’esplanada de terra, on gaudirem d’una bona panoràmica de les zones de Can Ximelis i Can Serrafossà. Al final d’aquest terraplè podrem albirar, a una cota d’alçada inferior, les restes de l’Ermita de Sant Genís, a la qual descendirem seguint el camí de terra que passa pel davant.

Tot just passada l’ermita, a banda i banda s’hi estén un altre element que forma part del catàleg del patrimoni natural: el Bosc de l’Ermita, constituït per una densa pineda de pi blanc amb retalls d’alzina i roure.

img 20190825 113049

Després de vorejar un grup de quatre pins blancs al bell mig del camí, un d’ells senyalitzat amb marques de pintura blanca i verda, ens caldrà desviar-nos lleugerament a l’esquerra, pujant a dalt d’un petit promontori adjacent al camí, on accedirem a les restes de l’antic Castell de Sant Genís. En un dia clar podem gaudir del perfil retallat de la muntanya màgica de Montserrat com a teló de fons.

Arribats a aquest punt, caldrà desfer les nostres passes, creuant un altre cop la carretera d’Ullastrell i baixant pel carrer de Francesc Rovira i Riba, sense desviar-nos pel trencall que ens portaria cap a la Masia de Can Xercavins. Passarem de nou per sota del pont dels FGC i continuarem fi ns al Castell fins arribar al punt d’inici, a l'Escardívol.

Font: Ajuntament de Rubí. Itinerari 1. Itineraris a peu per l’entorn natural de Rubí

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.