Ruta per descobrir la Serra de Penjallops

Ruta d'una hora i vint minuts, de dificultat baixa/mitjana, per l'entorn natural de Rubí

Aquest cap de setmana, amb confinament perimetral per frenar l'expansió de la covid-19, us presentem una excursió per l'entorn natural de rubí i descobrir la Serra de Penjallops. Es tracta d'una ruta de 4,5 km de distància de dificultat baixa/mitjana que es pot fer en una hora i vint minuts i que surt des del Torrent dels Alous, just a tocar de l'E-9, i es pot fer en qualsevol època de l'any. A continuació tot el recorregut:

1. Iniciem el recorregut en el punt 8 de l’itinerari 12 (Ca n’Oriol – Torrent dels Alous), just a tocar de l’E-9, la qual travessarem pel pas soterrat per sortir al perímetre del Club de Golf Can Sant Joan.

2. Remuntarem el camí que puja vorejant els greens del golf, resseguint les tanques que delimiten la zona de joc, durant gairebé un quilòmetre.

3. En aquest punt enllaçarem amb la pista forestal. Seguirem la pista a la dreta fi ns al límit del camp de golf. Aquest tram discorre paral·lel a l’antic jaciment de Can Tiraïres.

4. Sortirem a una petita esplanada on conflueixen diversos camins i on hi ha un panell informatiu del torrent dels Alous. Al nostre costat, a l’esquerra, podrem apropar-nos fi ns al Mirador del Rossell, però prendrem la pista que gira 90 graus a la dreta, seguint les marques de pintura blanques i verdes.

Ruta per la Serra de Penjallops

5. Uns 200 metres més endavant, ens desviarem del camí principal per un corriol a mà esquerra, sense deixar les fi tes de pintura.

6. Tornarem a sortir a un sender més ample, i uns metres més enllà veurem un cartell de la xarxa de senders locals que senyalitza l’itinerari de Ca n’Oriol. Continuarem en la direcció que marca el cartell, endinsant-nos per un bosc dens i ombrívol a través d’un petit corriol. No perdrem de vista les marques de pintura al llarg del recorregut.

7. Progressarem alternant canvis de direcció amb pujades i baixades entre pinedes de pi blanc (Pinus halepensis), alzinars (Quercus ilex) i garrigues (Quercus coccifera). Les rouredes (Quercus faginea) i alguns exemplars d’avellaners (Corylus avellana) dominen les fondalades. Gaudirem d’un sotabosc espès, format per arbustos com l’arboç (Arbutus unedo) i el llentiscle (Pistacia lentiscus), amb un teixit frondós d’enfi ladisses com l’heura (Hedera helix) i diverses clemàtides, entre altres espècies.

8. Seguint les marques de pintura blanques i verdes tornarem a sortir a un sender més ample que puja fi ns a la pista principal i, després de superar una cadena, girarem a la dreta i continuarem per la pista forestal fins a enllaçar de nou amb l’esplanada del punt 4. Des d’aquí retornarem al punt d’inici desfent les nostres passes a través del camp de golf.

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn rural de Rubí de l’Ajuntament.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.