Més de 25.000 rubinencs estan cridats al segon cribratge intensiu de Covid-19

Aquest dimecres ha estat la primera jornada de proves PCR dirigida a usuaris del CAP Mútua

El segon cribratge intensiu impulsat pel Departament de Salut per detectar la Covid-19 entre persones asimptomàtiques ha arrencat aquest dimecres a la Biblioteca municipal. Aquesta vegada està adreçat als usuaris del CAP Mútua i novament és personal sanitari de Banc de Sang l’encarregat de realitzar les proves PCR, consistents en un frotis nasal.

Des de Mútua Terrassa informen que estan cridats a fer-se les proves, que s'allargaran fins dilluns vinent, 25.320 rubinencs.

Ara fa poc més de dues setmanes es va citar també a 24.000 usuaris del CAP Anton Borja. Finalment, durant els quatre dies que va durar el cribratge es van realitzar un total de 9.315 proves PCR. D’aquestes, només 145 van resultar ser positives en Covid-19.

Més info: Es detecten 145 positius de Covid-19 en els cribratges intensius de Rubí

Més de 1.000 proves realitzades en mig matí

Pel que fa a la primera jornada del segon cribratge intensiu, Roser Vallès, de Banc de Sang, ha valorat molt positivament aquesta primera jornada de cribratge intensiu, amb cues “curtes, d’entre 10 i 12 minuts”, i ha avançat que a les 14:30 h ja s’havien realitzat més de 1.000 proves PCR.

 

 

Des del TOT Rubí hem preguntat a persones que s’havien realitzat la prova per saber com havien anat. “Ràpida i bé, una mica de pessigolles al nas”, ha comentat un veí, i la seva acompanyant ha afegit que “molt atents. No hem esperat molt”.  L’únic que han destacat és que el SMS que van rebre citant-los anava a nom d’una altra persona però no han tingut problema a l’hora de fer-se la PCR.

Una altra veïna també ha assegurat que l’organització ha estat molt correcta i al preguntar-li si ara estava més tranquil·la, ha respost que “ho estarem quan tinguem el resultat de les proves”. Aquestes es podran consultar en menys de 48 hores al canal La Meva Salut, si no reben abans un SMS.

Detectar el màxim nombre de persones infectades

El Departament de Salut ha iniciat aque sta setmana cribratges intensius a diferents poblacions del territori català i ha fet una crida a la ciutadania a participar-hi en aquestes proves per detectar possibles contagis de la Covid-19 i assegurar que persones infectades no el transmetin a altres persones. A Rubí, les proves es faran els dies 10, 11 i 14 de desembre, de les 8.30 a les 20.30 h. 

“Es tracta de detectar el màxim nombre possible de persones infectades, ja que algunes persones no presenten símptomes i poden, sense saber-ho, transmetre el virus a la seva família, amics i altres persones del seu entorn”, han recordat a través d’una nota de premsa.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.