Aquesta és la nota que donen els usuaris de Ferrocarrils al nou servei de la línia Barcelona-Vallès

A la pregunta del TOT sobre els canvis que han entrat en vigor el passat mes de desembre, el més criticat ha estat l'eliminació de l'S7

La nota mitjana que els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) donen al servei de la línia Barcelona-Vallès després de la implementació dels canvis que van entrar en vigor el passat 9 de desembre és d’un 8,32. Segons l'empresa ferroviària, aquesta valoració és el resultat d’una enquesta realitzada entre les persones que viatgen en aquesta línia i duta a terme tot just un mes després. Des de FGC també asseguren que "les millores implantades també han tingut un impacte positiu en el grau d’ocupació dels trens a l’hora punta del matí, que ha disminuït a l’entorn del 30%".

Al TOT Rubí també vam preguntar als rubinencs què pensaven de les noves freqüències, l'eliminació de l'S7 i la prohibició d'accedir en patinet elèctric al transport públic. Cal recordar que ara els combois passen cada per Rubí Centre cada cinc minuts, i entre 8,5 i 10 minuts la resta del dia, però amb l'anul·lació dels trens semidirectes per amortitzar al màxim la capacitat de la infraestructura, els trajectes són lleugerament més llargs.

Crítiques a l'eliminació de l'S7 

Tot i que moltes persones s'han mostrat satisfetes amb els nous horaris, la major part de les crítiques les ha acaparat la falta del tren semidirecte que abans feia el trajecte d'anada i tornada des de plaça Catalunya fins a la ciutat i que no parava en totes les estacions. Tant per xarxes socials com de forma presencial, les persones que han contestat a la pregunta del TOT consideren que amb l'S7 era més còmode viatjar perquè, bàsicament, podien anar asseguts

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TOT Rubí (@totrubi)

 

Respecte a la prohibició temporal de no permetre l'accés a patinets o altres vehicles de mobilitat personal elèctrics al transport públic, l'opinió es divideix, principalment, entre els que en fan ús per escurçar els seus trajectes a peu i els que no.

Pel que fa a la demanda, des de FGC apunten que aquesta ha pujat lleugerament respecte l’any 2021. En el cas de Rubí, la ciutat està molt a prop de recuperar el volum de viatgers previ a la pandèmia, i en el 2022 s’han realitzat gairebé dos milions i mig de viatges, un 22% més que en el 2021. 

Més info: Preguntem als rubinencs sobre les noves freqüències de Ferrocarrils i l'eliminació de l'S7

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Més informació