Comerciants del centre denuncien talls de llum reiterats

Anuncien una denúncia conjunta al Síndic de Greuges pels danys ocasionats

Diversos comerciants de Rubí amb botigues al Passeig Francesc Macià i el carrer Maximí Fornés pateixen talls de llum des del passat 3 de desembre que han afectat directament a les vendes de la campanya de Nadal.

Així ho explica César Ortuño, president de l’Associació de Comerciants, Serveis i Restauració de Rubí. “Hi ha hagut uns quants comerços que han patit molt i han hagut de tancar perquè no podien treballar”.

Des de l’associació asseguren que la història es repeteix cada any, quan arriba el Nadal i també en els mesos de juny i juliol. De vegades han estat dies sense llum durant tres hores seguides, la qual cosa no ha permès engegar aparells indispensables per donar el servei a la clientela i han hagut d’abaixar la persiana fins que no ha tornat l’electricitat.

Asseguren que quan parlen amb Endesa, la companyia els hi diu que es tracta d'un problema particular i l’única solució que els hi faciliten és "enviar un tècnic que cobraria 80 euros”, malgrat que són diverses les botigues afectades i sospiten que els veïns de la zona pateixen la mateixa problemàtica.

L’associació de comerciants creu que l’origen dels talls de llum que pateixen des de fa anys està en les instal·lacions d'un transformador situat a la zona dels jutjats, i que “està molt antic”.

 

Per aquest motiu, des de l’associació de comerciants anuncien que presentaran una denúncia conjunta al Síndic de Greuges pels danys ocasionats i una altra de forma particular, alhora que lamenten les greus conseqüències que pot tenir la disminució de les vendes en la situació actual, molt afectada ja per la Covid-19.

Endesa explica que hi ha una avaria en un dels cables soterranis 

Pel que fa a la companyia elèctrica, Endesa ha explicat al TOT Rubí que, efectivament, hi ha talls de llum des de principis de desembre a causa d'una avaria en el cable soterrani que alimenta els carrers més cèntrics de la ciutat. Asseguren que hi estan treballant i fent prospeccions per detectar el punt exacte de l'avaria però és "complicat" de trobar, i tota la càrrega elèctrica que portava aquesta línia l'han portat a altres, per la qual cosa es produeixen sobrecàrregues. Pel que fa als talls de llum, creuen que fins que no es localitzi l'origen de l'avaria no es normalitzarà la situació. 

Respecte a l'antiguitat del transformador asseguren que "no té res a veure", ja que, si fos així, el problema seria molt més fàcil de resoldre. Pel que fa a l'enviament d'un tècnic cobrant 80 euros per un servei particular, des de la companyia asseguren no tenir constància.

Pel que fa a la problemàtica, des de l’Ajuntament de Rubí expliquen que estan en contacte amb Endesa perquè solucionin l’avaria al més aviat possible.

 

Segueix el TOT per estar informat de tot el què passa a la ciutat:

  • Aquests dies, segueix el TOT per estar ben informat en tot moment del què està passant a la ciutat.
  • Última hora sobre el coronavirus, consells, informació de servei i tota l’actualitat.
  • Subscriu-te al WhatsApp del TOT Rubí i sigues el primer en saber què passa a la ciutat. Guarda el número 680 51 03 75 a la teva agenda del telèfon i envia'ns un missatge amb la paraula 'ALTA'
  • Segueix les nostres xarxes socials: FacebookTwitter i Instagram.
  • Subscriu-te al butlletí per rebre les notícies més destacades per correu electrònic.