El Consell de la Gent Gran de Rubí, contra la "digitalització forçada"

L'entitat s'adhereix a un manifest de denúncia dels "abusos i maltractaments" de les entitats bancàries cap a les persones grans

El Consell Consultiu de la Gent Gran de Rubí denuncia els abusos bancaris que "s’estan produint diàriament a la població". Des de l'entitat reclamen un servei bancari a l’abast de tothom i manifesten "la vulneració dels drets envers les persones que no tenen suficient autonomia davant la digitalització forçada que ens imposen les entitats financeres".  També critiquen les "obligades" gestions telemàtiques que exigeixen les grans empreses del sector serveis i l’Administració pública.

"El silenci de les víctimes per sentiments contradictoris, com la falta de coneixements, de confiança i la por a sentir-se discriminats, fa que el problema sigui més greu que el que és noticiable", expliquen a través d'un comunicat. 

"S’ha aprofitat la Covid-19"

El Consell de la Gent Gran de Rubí s'ha adherit a un manifest, juntament amb altres entitats, que denuncia un fenomen en augment: el tancament progressiu de caixers i una reducció de l'atenció al client, per la qual cosa urgeixen a trobar mesures i solucions al més aviat possible. 

Més info: Malestar entre la gent gran pel tancament de caixers i la falta d’atenció personalitzada

"Els que més podem patir els afectes som les persones grans, les persones amb dificultats funcionals i, en definitiva, tothom que no tingui la capacitat d’adequar-se fàcilment als nous mètodes aplicats de forma massa ràpida per les noves tecnologies. S’ha aprofitat la Covid-19 per afavorir aquesta implementació", asseguren.

Poca seguretat en els caixers exteriors

A banda de les dificultats que tenen les persones grans per interactuar amb les entitats bancàries, el manifest també critica l’augment de la distància fins a arribar al banc, el temps d’espera, normalment amb cues al carrer, o bé trobar-se amb un caixer automàtic que no funciona o sense personal tècnic de suport. A més, a això se li suma "l’escassa seguretat pública" dels caixers situats a l’exterior. 

Per últim, critiquen "els abusos de les altes comissions bancàries i la constant pressió per vendre altres productes" i reiteren la necessitat d'implementar taules de diàleg per trobar "solucions dignes".

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.