Continuen les obres del carrer Lourdes després de la Inspecció de Treball

Torna a haver-hi operaris treballant després que es presentés ahir una delegació d'Inspecció de Treball acompanyada de la policia per identificar els treballadors de CONSPAI

Sembla que la normalitat ha tornat a les obres del carrer Mare de Déu de Lourdes de Rubí, després que una delegació d'Inspecció de Treball de Catalunya (ITC), acompanyada d'agents de la policia, es presentés aquest dilluns al matí a les obres i ordenés la identificació dels operaris que hi estaven treballant.

Fonts de l'empresa han informat al TOT Rubí que "simplement va ser una identificació de personal" i neguen cap detenció dels treballadors, com s'ha apuntat des d'un altre mitjà local. 

Després de l'aturada d'ahir, aquest matí diversos operaris treballaven a la zona amb normalitat. 

Operaris al carrer Lourdes de Rubí. FOTO: Redacció

  

Les obres les duu a terme l’empresa CONSPAI per un import de 246.000 euros

Els operaris de les obres del carrer Lourdes treballen per a CONSPAI, empresa subcontractada per l’Ajuntament i encarregada d’executar els treballs, per un import de 246.000 euros

Les obres s'han reprès recentment després dels mesos que ha durat el confinament. El consistori assegura que l'empresa "té tots els papers en regla i periòdicament els envia al consistori per constatar que els treballadors i l’empresa reuneixen totes les condicions laborals i de seguretat que marca la llei". Des de l'Ajuntament expliquen que l’empresa, per la seva banda, subcontracta alhora algunes activitats a terceres empreses i és responsabilitat de CONSPAI que aquestes reuneixin tots els requeriments”. 

 

Les obres s'han encarregat a l'empresa CONSPAI. FOTO: Redacció

  

El consistori va recordar a través d’un comunicat que Inspecció de Treball actua sempre d’ofici, com a conseqüència d’una ordre superior, a petició raonada d’altres òrgans, per iniciativa pròpia o bé en virtut d’una denúncia. Les actuacions consten d’una primera fase d’investigació i una segona d’adopció de mesures, si es confirma que efectivament existeix una infracció.

"A hores d’ara es desconeix si s’ha produït alguna infracció. L’Ajuntament de Rubí es manté a l’espera del que dictamini Inspecció de Treball per prendre les mesures conseqüents", expliquen des del consistori. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.