Cristina Almirall: "La soledat és la part més dura de consolar"

L’Associació de Solidaritat i Ajuda Veïnal de Rubí presta assistència a persones de Rubí en situació de vulnerabilitat i confecciona mascaretes per a qui ho necessiti

Suport emocional i seguiment telefònic, serveis jurídics, profes online perquè els més petits portin millor el confinament o acompanyar al metge persones que no es valen per si soles. L’Associació de Solidaritat i Ajuda Veïnal (ASAV) de Rubí ha posat en marxa un nou servei d’assistència per a qui es trobi en situació de desemparament arran del confinament decretat per evitar la propagació del coronavirus. Des de fa només 8 dies ja han atès a més d’un centenar de veïns i veïnes de la ciutat.

A més, un grup de 15 voluntàries amb màquines de cosir està confeccionant mascaretes, bates, peücs i barrets gràcies a les donacions de particulars i amb material tèxtil que els hi han donat les empreses. L’ASAV les han enviat a l’Hospital Sant Joan de Déu i l’Hospital dels Nens de Barcelona però també les posen a disposició de comerços, residències de gent gran i tot aquell que les necessiti.

L'ASAV cerca persones voluntàries amb màquines de cosir per seguir confeccionant mascaretes.   

 

La Cristina Almirall, responsable de l’entitat d’ajuda veïnal, explica que la persona en situació de vulnerabilitat no respon a un perfil únic. Són persones que viuen soles, joves o grans, famílies monoparentals, persones amb discapacitats i també famílies amb tots els membres malalts per coronavirus, i que a hores d’ara encara no se’ls hi ha fet el test. La Cristina Almirall assegura que “la soledat és la part més dura de consolar” i l’acompanyament emocional telefònic de l’ASAV serveix per escoltar, compartir les angoixes que provoca la situació actual i per “desbloquejar”, ja que “la gent està molt mal informada o té sobreinformació”.

L’ASAV està en contacte amb tots els actors que poden detectar que un veí o veïna necessita ajuda. “Hem parlat amb CAPs, metges i farmàcies que tenen en contacte amb gent gran”. A més, Almirall insisteix en destacar que el servei d’ajuda de l’ASAV està coordinat amb els serveis socials municipals. “Els casos es tracten d’un a un, de forma molt curosa i es parla sempre amb serveis socials”.

L’ASAV compte amb la col·laboració del Centre Rubinenc d'Alternatives Culturals (CRAC), entitat que recull i valora les sol·licituds de les persones que volen exercir de voluntàries, i l'esplai Eixam, que reparteix entre els seus membres tasques del dia a dia però que són indispensables, com anar a comprar queviures o medicaments, passejar el gos o fer de cangur, entre d’altres.

Tota aquella persona que vulgui col·laborar amb aquesta iniciativa cal que empleni un formulari indicant les seves dades personals i en quins àmbits pot oferir el seu suport.

Tanmateix, qui necessiti ajuda es pot posar en contacte amb l’ASAV trucant al 640 967 461 o per email a: asavrubi@gmail.com.

Segueix el TOT per estar informat de tot el què passa a la ciutat:

  • Aquests dies, segueix el TOT per estar ben informat en tot moment del què està passant a la ciutat.
  • Última hora sobre el coronavirus, consells, informació de servei i tota l’actualitat.
  • Subscriu-te al WhatsApp del TOT Rubí i sigues el primer en saber què passa a la ciutat. Guarda el número 680 850 388 a la teva agenda del telèfon i envia'ns un missatge amb la paraula 'ALTA'
  • Segueix les nostres xarxes socials: FacebookTwitter i Instagram.
  • Subscriu-te al butlletí per rebre les notícies més destacades per correu electrònic.