L'Ajuntament de Rubí informa que s’ha posat en marxa una versió millorada de la Carpeta Ciutadana que ofereix nous serveis a la ciutadania i empreses. La nova versió d’aquesta eina de la seu electrònica permet que la ciutadania accedeixi a les seves dades del padró municipal d’habitants, obtenir electrònicament el volant individual d’empadronament i el volant individual històric d’empadronament; consultar les dades del registre municipal i la validació de documents, entre altres. Per accedir a aquests serveis, l’usuari s’haurà d’identificar prèviament mitjançant certificat digital, IdCAT mòbil o DNI electrònic.
Des del consistori expliquen que, en una segona fase de millora, que es posarà en marxa pròximament, es preveu que la ciutadania també tingui accés a la consulta d’expedients, la signatura de documents i al pagament d’autoliquidacions i taxes, entre d’altres.
La Carpeta Ciutadana permet consultar les dades que l’Ajuntament disposa de qui l’utilitza i realitzar tràmits i gestions sense haver de desplaçar-se presencialment al consistori. Consta d’una part pública i d’una altra privada. Pel que fa a la pública, la ciutadania pot consultar dades i informacions obertes a tothom, com documents oficials, temes d’interès general, informació sobre el padró d’habitants (dades personals, domicili, etc.). La part privada conté informació personal i intransferible de l’usuari de tipus tributària (quins tributs té al seu càrrec i situació d’aquests), el registre sobre les seves sol·licituds o expedients i el seu estat, expedir documents electrònics (volant d’empadronament) i també consultar temes d’interès general.
Videoassistència a l’OAC
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de les Torres roman tancada arran del positiu per coronavirus. Per aquest motiu, el personal està contactant amb les persones que tinguin cita reservada i, en funció del motiu de la reserva, s’oferirà la possibilitat de fer la gestió a través de videotrucada. Si la persona interessada accedeix a aquesta modalitat, rebrà un correu electrònic amb la informació detallada dels passos a seguir ja sigui per establir la connexió com també per descarregar o bé pujar la documentació necessària.
També s'ha activat en fase de proves un servei de videoassistència que permet la realització de gestions a través de videotrucada. D’aquesta manera, s’evitaran desplaçaments en els casos que no sigui imprescindible la gestió presencial.
L'OAC només contactarà amb aquelles persones que hagin sol·licitat cita prèviament al servei. Per tant, cal desconfiar d'aquelles trucades que es rebin sense haver-ho fet.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.