Millores en el centre operatiu de Rubí de Ferrocarrils amb els primers pressupostos participatius

Adequar una zona de descans exterior i equipar les aules polivalents del COR de Rubí són algunes de les iniciatives que es portaran a terme

Més de 400 persones entre el personal de Ferrocarrils de la Generalitat i ciutadans han escollit 13 projectes per destinar en els primers pressupostos participatius de la companyia. En total, seran 300.000 euros, que inclouran millores als centres de treball de Rubí, Sarrià i Martorell, així com millores en diferents estacions de la xarxa de FGC. 

En el cas de la ciutat, i amb 63 vots, es destinaran prop de 40.000 euros a adequar una zona de descans exterior del Centre Operatiu de Rubí (COR), situat al carrer Antoni Sedó. També es destinaran 15.000 euros a equipar les aules polivalents d'aquest centre, una proposta que ha aconseguit 38 vots. 

El personal d'FGC i la ciutadania escullen 13 projectes

Els votants van poder escollir entre 23 iniciatives proposades pel personal de la companyia. Finalment, els 13 projectes més votats inclouen cinc propostes d'àmbit intern i vuit de millores en el servei per als usuaris, com nous sistemes de comunicació de serveis amb les usuaris, entre d'altres. Alguns dels projectes no es van incloure en la fase final de votació perquè ja s'estan duent a terme.

Concretament, alguns dels projectes interns són la millora de l'espai i l'exposició directa al sol al pati anglès de l'edifici d'oficines de Sarrià o la instal·lació de pissarres digitals a les sales de reunions.

Pel que fa els projectes externs, hi ha la millora de la il·luminació a l'entorn proper de les estacions de Baixador de Vallvidrera i Les Planes, la millora d'un pas per a persones amb mobilitat reduïda a l'estació de Balaguer, la senyalització de les rutes de Núria fins al cim del Puigmal i la instal·lació de monitors del Sistema d'informació al Client a la part ampliada de l'estació de Provença, entre d'altres.

La directora d'Organització i Persones de FGC, Juliana Vilert, ha destacat que donar la paraula al personal i a la ciutadania ha estat útil per als responsables de l'empresa "per reflexionar sobre les necessitats actuals de la companyia, tant a nivell intern com extern". "Moltes de les propostes que no han estat finalment seleccionades ens han servit per detectar aspectes a millorar, a tenir en compte en futurs plans d’actuacions", ha afegit.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.