Núria Vilalta (perfumeria): "El que ens ajuda a mantenir el negoci és la fidelitat de la clientela"

Entrevista a la rubinenca que fa 26 anys que va obrir el seu negoci de perfumeria i estètica a la ciutat

La Núria Vilalta, rubinenca de tota la vida, és una d'aquestes persones que es nota que han nascut per treballar de cara al públic perquè desborden amabilitat i paciència d'ençà que les veus, i és que la Núria des de ben petita ja estava darrere del taulell d'una botiga. Fa 26 anys que va decidir obrir el seu propi negoci de perfumeria i estètica, i des de les hores, continua regentant el comerç, que compta amb una cabina d'estètica, amb el seu marit al passeig de Francesc Macià nº 15.

Filla de botiguers, la seva mare va obrir els Establiments Vilalta fa 60 anys, negoci que continua obert, però ara el porta el germà de la Núria, el Blai Vilalta. Inicialment, el negoci era únicament una perfumeria, però amb el pas del temps van anar ampliant el sortit de productes a llibres, joguines i productes de regal.

La Núria Vilalta i el seu marit a la botiga. FOTO: Estela Luengo

La Núria Vilalta i el seu marit a la botiga. FOTO: Estela Luengo

Des de petita la Núria ha estat ajudant als seus pares amb la botiga, de fet, quan va créixer i va cursar estudis d'estètica, va decidir portar una segona botiga que els seus pares havien obert al barri de les Torres, però aviat es va adonar que el que realment volia era independitzar-se i obrir un negoci propi dedicat exclusivament a la perfumeria i a l'estètica, per poder aprofitar en profunditat els seus coneixements.

La Núria explica que la situació econòmica actual no és fàcil, però que des que van obrir l'any 95 tampoc ho ha sigut i han patit més temps de crisi que de bonança. "Abans de la pandèmia, semblava que la cosa anava una mica millor, semblava que anàvem sortint de la crisi i just va venir el confinament", ens comenta. També ha destacat que ara no només s'han d'enfrontar a la crisi econòmica sinó a les compres online i a les grans cadenes. "Jo crec que amb la venda online moltes grans cadenes deixaran de tenir botigues als pobles i se n'aniran més a grans ciutats i llavors que passarà amb els pobles? Si no hi ha comerç local i no hi ha cadenes no hi haurà vida i estaran els carrers buits".

Interior de la botiga. FOTO: Estela Luengo

Interior de la botiga. FOTO: Estela Luengo

Durant el confinament assegura que van haver-se d'actualitzar per poder continuar, i que va ser gràcies els seus fills, que li van obrir un perfil d'Instagram, que van poder continuar amb les vendes. "Vam començar a publicar coses, i els clients ens enviaven missatges on feien les seves comandes i nosaltres els hi enviàvem a casa. Estem molt agraïts que durant aquell temps els clients ens van tenir en compte".

En aquest punt, la Núria ha volgut destacar la importància del comerç local, assegura que és una peça fonamental en la vida d'una ciutat, perquè són els petits comerços els que col·laboren quan es fan activitats al municipi. "El comerç local és una altra cosa, coneixes a la gent, dones vida, els assessores bé, és un tracte molt personalitzat perquè tenim interès real pel client, en què estiguin contents i que tornin a venir".

"El comerç local dona molta vida al poble"

Tot i les dificultats, la Núria assegura que la clau d'haver-se mantingut en actiu tants anys és la seva clientela fidel. Explica que sempre ha tractat de cuidar molt els seus clients, gràcies al seu profund coneixement dels productes, sap què recomanar a cada tipus de pell. A més, sempre s'adapta a les necessitats econòmiques de cada persona, adaptant els pressupostos. "Nosaltres mirem el problema que té la clienta i l'assessorem sobre el que necessita i també ens adaptem al pressupost, molts cops quan la persona vol una cosa i no li va bé aquest mes apartem productes, hi ha gent que ve i ho va pagant a poc a poc i quan ho tenen pagat del tot s'ho emporten, així també facilitem una mica la compra".

Per mantenir aquesta clientela, també és molt important mantenir-se actualitzat pel que fa a les noves marques i productes que surten al mercat, explica la Núria. "Nosaltres sempre estem fent cursets, les mateixes marques et fan cursets de productes nous que surten. Has d'estar molt al dia i això es nota a l'hora de recomanar" afegeix.

"Tenim molta clientela fidel, són molts anys, i hi ha molta gent que m'ha vist a mi de petita darrere del taulell ajudant als meus pares"

Finalment, quan li preguntem pel futur de la botiga, ens explica que de moment el seu objectiu és mantenir-se i continuar cuidant la clientela com ho ha fet sempre. "De moment veig complicat expandir el negoci" diu entre riures.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.