Es planten més d’un centenar de nous arbres a la ciutat

La Covid-19 no ha permès celebrar el Dia de l'arbre autòcton, que comptava amb la participació dels veïns de la ciutat

L’Ajuntament de Rubí informa que ha plantat recentment més d’un centenar d’arbres nous a diferents espais de la ciutat, malgrat que la pandèmia no ha permès celebrar el Dia de l’arbre autòcton com altres anys, un dia que comptava amb la presència dels veïns. 

Així doncs, i per commemorar aquest dia, s’han plantat més d’un centenar d’exemplars. Les espècies escollides són gairebé totes de fulla caduca, que ofereixen una interessant barreja de colors a la tardor. Així, s’han col·locat 18 roures americans, 14 til·lers, 16 freixes de fulla estreta, 15 lledoners, 6 cirerers, 8 roures de fulla gran, 18 roures martinencs i 4 erables. També s’han plantat tres varietats de coníferes, 5 làrix europeus, 4 sequoies gegants i 4 metasequoies.

Les plantacions s’han realitzat de forma descentralitzada: als carrers Hipàtia, Sòcrates i Flamarion (Ca n’Oriol), al carrer Rossend Batlló (Sant Jordi Parc), al carrer Topazi, al passatge Topazi i a l’avinguda de les Flors (Can Fatjó) i al carrer Saragossa (Ca n’Oriol).

Segons el consistori, l’objectiu és continuar repoblant alguns dels espais en els quals ja s’ha intervingut en anteriors edicions del Dia de l’arbre autòcton, en coherència amb les diferents plantacions fetes fins ara. A l’avinguda de les Flors, per exemple, fa anys que es treballa per aconseguir eliminar una de les cicatrius més importants de la ciutat: les antigues línies elèctriques d’aquesta via.

Aquest any, l’Ajuntament explica que ha retirat la muntanya de l’antiga torre elèctrica, obrint l’espai i creant una visió nova de l’entorn. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.