Preocupació entre els ajuntaments del Vallès Occidental per la cavalcada de Reis

Assenyalen la necessitat de disposar d'un Pla Sectorial per oferir alternatives a les cavalcades tradicionals

El Consell Comarcal del Vallès Occidental informa que els ajuntaments de la comarca estan estudiant com poder realitzar les cavalcades de Reis i els actes nadalencs en l’actual situació de pandèmia i davant les mesures de contenció de la Covid-19. En aquest sentit, les alcaldies vallesanes estan pendents del Pla Sectorial de Cultura que ha d’aprovar els propers dies el PROCICAT i que establirà les obligacions i les recomanacions en aquest àmbit.

Així ho han manifestat a la trobada virtual d'aquest dijous al matí entre els regidors de Cultura de la comarca, altres representants institucionals (com en el cas de Rubí) i la directora dels serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura de la Generalitat, M. Àngels Torras Ripoll. Des dels diferents ajuntaments s’han plantejat els dubtes que es tenen sobre els diferents actes nadalencs i la seva manera de poder-los portar a terme. En les intervencions dels diferents ajuntaments s’ha posat de manifest les casuístiques ben diferenciades entre poblacions tan diverses com té la comarca, amb municipis molt petits i d’altres molt grans.

El president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, ha traslladat a la directora “la preocupació dels municipis davant una festa que ha de poder mantenir la màgia i la il·lusió per als infants”. També ha explicat que “els ajuntaments treballen amb la voluntat de poder oferir alternatives a les cavalcades tradicionals per poder evitar les aglomeracions i la mobilitat, però que necessiten poder disposar del Pla Sectorial per poder avançar”. 

Durant la reunió des dels serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura també s’ha indicat que aquesta setmana han sorgit noves convocatòries d’ajuts per als professionals del sector de la Cultura per pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. La directora del serveis Territorials també ha avançat la voluntat del Departament de mantenir un espai de diàleg amb els ajuntaments per anar abordant totes les qüestions que es puguin plantejar les properes setmanes.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.