Rita Fortuny: "El 50% dels gamers són dones"

La Rita Fortuny és rubinenca i forma part de Team Ugly, que ha presentat un dels prototips de videojocs guanyadors de GameBCN5

La Rita Fortuny, juntament amb els seus companys d’aventura, David Rodríguez, Gerard Singuerlin, i Jaime Vicente, han pogut demostrar el seu talent en el món dels videojocs, ja que el prototip Ugly ha estat un dels projectes guanyadors de la darrera edició de GamesBCN5.

Tot i que aquesta edició ha estat marcada per l’emergència sanitària, el programa d’incubació  premia a cada equip guanyador amb 3.000 euros, formació tècnica, mentoria per part de professionals de la indústria i l’opció que tres persones de l’equip puguin desenvolupar la seva feina en l’espai de treball Canòdrom Parc de Recerca Creativa. En resum, “t’ajuden a fer que el prototip de videojoc que has presentat es faci realitat amb èxit”, ens explica la Rita.

“Ugly és un joc de dues dimensions, una mica més profund, de puzles i amb un punt psicològic també”, ens explica aquesta estudiant de Disseny Gràfic, qui afegeix “has de descobrir el personatge que estàs portant a través d’uns puzles que et trobes durant el joc. És una mica obscur, una mica tragèdia”. En aquest sentit, han comptat amb l’ajuda d’un company psicòleg per definir el perfil del personatge, “amb un punt molt narratiu i també amb molts trencaclosques”.

El videojoc té el nom d’Ugly, ‘lleig’ en anglès, perquè “el personatge en si és lleig, i el videojoc gira entorn la pèrdua de la bellesa, l’ego i l’autoestima. El protagonista té alguns conflictes amb aquests temes i per això aquest nom”.

Tot i que a causa de la pandèmia els tempos s’han vist afectats, l’objectiu de Team Ugly és tenir a l’agost les vertical slides. “Imaginat si el videojoc fos una baguette, la vertical slide seria una llesca perfectament definida, una petita part del joc acabada. A GamesBNC ens ajuden amb això, i a més tenen partners i inversors. Si agrada a algun publisher et donen diners per acabar de desenvolupar el videojoc. És molta feina, si ho hem de fer nosaltres sols acabaríem en el 2022”.

El videojoc gira entorn la pèrdua de la bellesa, l'ego i l'autoestima. FOTO: Cedida

 

La Rita té 29 anys i espera començar a l’octubre un màster de Producció de Videojocs i Animació per dedicar-se a aquest sector plenament. A l’equip s’ha encarregat bàsicament de la producció, defensar el projecte davant del jurat i donar suport en la part artística. Tot i això, la Rita assegura que “com som un estudi indie, de vegades ens canviem el barret per ajudar en altres temes”.

Respecte a la masculinització del món dels videojocs, la Rita reconeix que “hi ha molta feina per fer i arran d’aquest projecte estic a l’associació Women in Games, que dóna visibilitat a la dona en aquest sector. És cert que es necessita democratitzar el videojoc, les marques es dirigeixen molt a un públic masculí i que no t’acaben de fer sentir molt còmoda, ho vénen des d’una posició molt alfa. Això també fa que no hi hagi tant tanta visibilitat tot i que el 50% dels gamers són dones, però sembla que estiguin amagades”.

Ellipsis, 3bytes, Arrowfist i Monster Token han estat els altres videojocs guanyadors de l’edició 2020 de GameBCN, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat i Peninsula Corporate Innovation.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.