Problemes de mobilitat al Vallès

L'AP7 està permanentment col·lapsada, una carretera que hauria de ser la nostra columna vertebral

El Vallès Occidental és una comarca que concentra un gran nombre de població, aproximadament hi viuen unes 900.000 persones, amb ciutats de gran magnitud com Terrassa i Sabadell, que tenen més de 200.000 habitants cadascuna, seguides de ciutats com Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola.

Aquesta comarca té una servitud de pas de la majoria de mercaderies provinents d'Espanya, Portugal i Marroc que s'envien per camió cap a Europa. Les seves carreteres pateixin una gran concentració de vehicles de gran tonatge i això és un greuja respecte d'altres comarques de l'entorn metropolità on les seves infraestructures són utilitzades en gran part per comunicació interna.

L'AP7 està permanentment col·lapsada. Una carretera que hauria de ser la nostra columna vertebral, una via de comunicació necessària per a les nostres indústries i empreses com per als ciutadans d'aquesta comarca. Tot això representa un sobre cost, en temps i despeses de desplaçaments i ja no parlem del tema d'emissions de CO2.

I per què no fem servir el tren per al transport de mercaderies, si tenim les vies i catenàries noves i d'ample europeu? Potser és un tema de voluntat política ibèrica i europea per interessos diversos.

I què passa amb el peatge de les Fonts? Aquest tram de l'autopista (C-!6) permet una connexió entre les dues autopistes (AP-7 –C-58) que pot alleugerir el trànsit en una part l'AP7 i sobretot la connexió d'aquesta amb la C-58 a l'altura de Barberà del Vallès. L'alternativa és la carretera de Rubí a Terrassa que suporta un trànsit excessiu, ja que concentra un gran nombre de població i a més està envoltada de polígons amb un important flux de mercaderies. Però el preu d'aquest peatge és abusiu per un tram de menys de sis kilòmetres. Les rebaixes anunciades només s'apliquen en condicions de certa complexitat, no arribant a tothom.

Recentment, tenim un cas de supressió de peatge al tram d'autopista de Cubelles al Vendrell. Possiblement, la pressió exercida sobre l'administració competent, per part d'entitats econòmiques, socials o del territori, han provocat aquesta solució.

Un altre tema és el transport públic de viatgers. Mentre els ferrocarrils de la Generalitat estan donant un bon servei, Renfe, no està a l'altura. En algunes estacions, la freqüència de pas és molt baixa i cal fer transbord per arribar a Barcelona. Les interconnexions amb els Ferrocarrils, com és el cas per exemple de l'estació de Volpelleres, fa riure. Els pàrquings que en el seu moment es van dissenyar per deixar el cotxe i viatjar amb transport públic, en el cas de Rubí, s'han convertit en gran part en uns aparcaments de camions en trànsit.

Cal donar solucions a aquests problemes de mobilitat, que en alguns casos s'han convertit en endèmics, si volem continuar sent el motor econòmic del país.
 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.