Excursió des de Rubí fins a l’ermita de Sant Genís

És una excursió fàcil, d’una hora de durada, des del centre de Rubí fins a les restes de l’ermita de Sant Genís

Rubí té moltes rutes i camins on contemplar bonics paisatges i moltes masies que formen part del nostre patrimoni sense haver de sortir de la ciutat. La que avui us presentem comença a Rubí i arriba fins a l’ermita de Sant Genís. La seva dificultat és baixa-mitjana, els 4,5 quilòmetres es recorren fàcilment en una hora i es pot fer en qualsevol època de l’any.

El punt de partida és l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i continuarem pel carrer del Pont fins a trobar-nos el Castell. Girarem a l’esquerra pel carrer del Castell fins a arribar al camí de Can Xercavins.

Després, passarem per sota del pont dels Ferrocarrils de la Generalitat i enfilarem la pista asfaltada que ascendeix tot resseguint el curs del torrent de Can Xercavins per la riba dreta. Més endavant, deixarem enrere una plantació de pollancres i després de dos giravolts arribarem a la Masia de Can Xercavins. A mà esquerra prendrem el camí que baixa cap a la fondalada del torrent, on s’hi localitzen dos arbres monumentals catalogats: el Pi Blanc i el Roure de Can Xercavins.

Camí de Can Xercavins, a Rubí

Uns metres més avall, tot just quan travessem el torrent, veurem a la dreta la Plataneda de Can Xercavins, una comunitat de plàtans de gran port al marge esquerre del curs fluvial protegida com a element del patrimoni natural. Prosseguirem remuntant el camí de terra que arriba fins al carrer de Francesc Rovira i Riba, el qual hem de prendre a la dreta en pujada continuada fins al Camí d’Ullastrell (és la carretera que arriba a les urbanitzacions).

Cartell amb la xarxa d'itineraris de Rubí

Amb molta precaució, creuarem aquesta via interurbana força transitada i baixarem pel camí fins a l’esplanada de terra, on gaudirem d’una bona panoràmica de les zones de Can Ximelis i Can Serrafossà. Al final d’aquest terraplè podrem albirar, a una cota d’alçada inferior, les restes de l’Ermita de Sant Genís, a la qual descendirem seguint el camí de terra que passa pel davant. Tot just passada l’ermita, a banda i banda s’hi estén un altre element que forma part del catàleg del patrimoni natural: el Bosc de l’Ermita, constituït per una densa pineda de pi blanc amb retalls d’alzina i roure.

Voltants de l'ermita de Sant Genís

Després de vorejar un grup de quatre pins blancs al bell mig del camí, un d’ells senyalitzat amb marques de pintura blanca i verda, ens caldrà desviar-nos lleugerament a l’esquerra, pujant a dalt d’un petit promontori adjacent al camí, on accedirem a les restes de l’antic Castell de Sant Genís. En un dia clar podem gaudir del perfil retallat de la muntanya màgica de Montserrat com a teló de fons.

Arribats a aquest punt, caldrà desfer les nostres passes, creuant un altre cop la carretera d’Ullastrell i baixant pel carrer de Francesc Rovira i Riba, sense desviar-nos pel trencall que ens portaria cap a la Masia de Can Xercavins. Passarem de nou per sota del pont dels FGC i continuarem fi ns al Castell fins arribar al punt d’inici, a l'Escardívol.

Font: Ajuntament de Rubí. Itinerari 1. Itineraris a peu per l’entorn natural de Rubí