Excursió de Can Balasc a Can Serrafossà

És una ruta de dificultat baixa i d’una hora de durada que es pot fer en qualsevol època de l’any

L’entorn natural de Rubí és molt ampli i divers. Hi ha rutes ideals per fer amb família o animals, com la que va de Can Balasc fins a Can Serrafossà. És una ruta fàcil, d’una hora de duració a pas normal i perfecte per fer en qualsevol època de l’any. De fet, un dels atractius d’aquesta ruta és poder contemplar el canvi d’estacions en els camps de conreu i els boscos que envolten el recorregut, així com masies que formen part del patrimoni arquitectònic i agrícola de Rubí.

El punt de sortida de l’excursió és la Masia de Can Balasc, a la qual arribarem des del barri de Can Serrafossà, a través de l’avinguda de Castellbisbal. Al final de l’avinguda, aquesta es converteix en un camí de terra, és el tram de Rubí a Castellbisbal. El seguirem uns 900 metres i prendrem un sender a la dreta, just davant d’un camp d’oliveres, fins a Can Balasc.

La masia de Can Balasc va tenir un dels cellers més importants de la zona

Seguirem pel camí que baixa a l’esquerra de la masia, senyalitzat per un cartell de la xarxa d’itineraris locals (Itinerari A de la serra de l’Oleguera). Entre camps de conreu i hortes, vorejarem la masia. En podrem observar la façana neoclàssica, de gran valor arquitectònic, orientada al sud.

El camí segueix baixant i, un cop travessat el pont per sobre del torrent de Can Balasc, torna a enfilar-se lleugerament. Després d’uns giravolts entre un bosc frondós i ombrívol, sortirem a una cruïlla. Cal seguir la pista a l’esquerra, girant uns 180 graus.

Al cap de 200 metres trobarem una bifurcació (punt de tornada de l’itinerari 4), però seguirem recte, en direcció a l’avinguda de Lluís Millet (urbanització Comte de Sert, Castellbisbal), tal com indica un cartell de la xarxa Vallès Natural.

Vista de Rubí des de Castellbisbal

Després de dos girs de 90 graus, estarem situats en paral·lel a l’avinguda de Lluís Millet. Continuarem per la vorera, a mà dreta, en sentit nord, durant uns 400 metres.

Al final del carrer pavimentat, enllaçarem amb una pista de terra que continua vorejant per l’esquerra els camps de conreu de Can Serrafossà, amb bones vistes de la plana agrícola.

Passarem un trencall a mà esquerra amb un cartell que senyalitza el recorregut cap a la serra de l’Oleguera. Seguirem per la pista i deixarem a mà esquerra un altre desviament cap a la Granja Escola de Can Pi de la Serra. En la bifurcació següent prendrem el camí que baixa fins a la masia de Can Serrafossà.

Can Serrafossà compta amb una gran plana agrícola

Després de passar per davant de la masia, continuarem pel sender que descendeix acusadament, sense desviar-nos per cap dels dos camins que apareixen a la nostra esquerra, i tornarem a remuntar fins a la urbanització de Can Serrafossà. Sortirem al carrer de la Concòrdia i seguirem unes marques de pintura blaves i grogues de la dreta.

Arribarem finalment, seguint els carrers de la Concòrdia i de l’Esperança, fins a l’avinguda de Castellbisbal, des de la qual podrem retornar al punt d’inici (Can Balasc) o bé continuar cap al nucli urbà de Rubí.

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn natural de Rubí