Els reptes de Rubí per al 2020

Els temes que seran notícia durant el 2020 i demandes històriques de la ciutat

Després de repassar les notícies més destacades de 2019 a Rubí, amb l'entrada de l'any 2020 és moment de repassar quins són els reptes del futur immediat de la ciutat.

Els treballadors de la Continental han protestat contra la pèrdua de 760 llocs de feina. FOTO: Redacció.

Els treballadors de la Continental han protestat contra la pèrdua de 760 llocs de feina. FOTO: Redacció.

Què passarà amb els 760 llocs de treball de la Continental?

Després que la multinacional Continental anunciés que posava en venda la planta de Rubí en un procés de reestructuració a nivell mundial, queda per saber què passarà amb les més de 700 persones que hi treballen. Recentment, i després que els sindicats es reunissin amb la direcció de l’empresa, es posava en marxa un període de negociació de sis mesos en el que es buscarà un nou comprador, com encaixar el personal i les noves condicions de treball.

S'obre novament el període d'alegacions per impedir l'obertura de l'abocador de Can Balasc. FOTO: Redacció

S'obre novament el període d'alegacions per impedir l'obertura de l'abocador de Can Balasc. FOTO: Redacció

Un nou abocador a la ciutat: Can Balasc

Si res ho impedeix, Rubí tindrà pròximament un nou abocador gestionat per TMA Grupo Sánchez. Malgrat situar-se a l’entorn natural de Can Balasc, a menys de 800 metres d’un centre escolar i de nuclis residencials, queda per veure com afectaran unes instal·lacions d’aquest tipus a la ciutadania i al medi ambient, tenint en compte el polèmic precedent de Can Carreras.

L'estació de Ferrocarrils de Rubí. FOTO: Rubén Cabús

L'estació de Ferrocarrils de Rubí. FOTO: Rubén Cabús

Trens que superen la seva capacitat màxima en hores punta

Amb l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions a Barcelona aquest 1 de gener, probablement augmentarà el nombre d’usuaris que agafin els Ferrocarrils tot i que ja van saturats en hora punta. És una situació que reiteradament han denunciat els usuaris rubinencs, i que es veu agreujada per no disposar d’un servei de Bus Exprés. Millorar la mobilitat és un dels grans reptes per aquest nou any, ja que difícilment es pot promoure el transport públic entre la ciutadania quan aquest és deficient.

El pont disposarà d’un nou enllumenat i s’instal·laran noves baranes. FOTO: Ajuntament de Rubí

El pont disposarà d’un nou enllumenat i s’instal·laran noves baranes. FOTO: Ajuntament de Rubí

 

Connectar el centre de la ciutat amb les urbanitzacions

Afavorir la connexió entre el centre de Rubí i les seves urbanitzacions és una de les assignatures pendents de Rubí. Les obres del pont de Sant Joan són un primer pas per millorar la mobilitat malgrat les molèsties i les afectacions al trànsit que comporten unes obres d’aquesta magnitud. Si les obres s’executen en el termini de temps previst, l’ampliació i millora del pont acabaran el mes de maig de 2020.

Un patinet elèctric encadenat a un fanal a l’avinguda Barcelona de Rubí. FOTO: Redacció

Un patinet elèctric encadenat a un fanal a l’avinguda Barcelona de Rubí. FOTO: Redacció

 

Reduir l’incivisme

L’últim repte per al 2020 i no menys important és afavorir la convivència entre els veïns i veïnes de la ciutat. El civisme i l’educació juguen un paper clau en aquest punt. Cuidar els espais públics sense deixar sempre recaure la responsabilitat en l’Administració, respectar als altres en la seva diferència, i complir amb unes normes bàsiques és una de les altres tasques en les quals caldrà seguir treballant.

La riera de Rubí des del pont de Cova Solera. J.V

La riera de Rubí des del pont de Cova Solera. J.V

 

Demandes històriques de la ciutat

Construir un hospital públic a Rubí, soterrar les línies d’alta tensió de Can Fatjó, convertir la riera en un espai aprofitable per a la ciutadania, pacificar l’avinguda Estatut i millorar el manteniment general de la ciutat més enllà dels carrers del centre són demandes històriques. Queda en l’aire saber si el 2020 serà per fi l’any en què es veuran complides.