Ruta circular a Can Xercavins i vinyes de Can Ramoneda

Ruta circular d'una hora i quaranta-cinc minuts, de dificultat baixa/mitjana, per l'entorn natural de Rubí

​Aquest cap de setmana us proposem una excursió de 5,3 km de distància, de dificultat baixa/mitjana que es pot fer en una hora i quaranta-cinc minuts. És una ruta circular que surt des de l'aparcament de l'Escardívol i es pot fer en qualsevol època de l'any. A més, hi ha l'opció d'escurçar-la com veureu a continuació:

1. El punt de partida és l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i continuarem pel carrer del Pont fins a trobar el Castell. Girarem a l’esquerra pel carrer del Castell fins a arribar al camí de Can Xercavins.

2. Passarem per sota del pont dels FGC i enfilarem, a la nostra dreta, la pista asfaltada que ascendeix tot resseguint el curs del torrent de Can Xercavins. Deixarem enrere una plantació de pollancres i després de dos giravolts arribarem a la Masia de Can Xercavins

Itineraris a peu per l’entorn natural de Rubí. FOTO: Redacció

3. A mà dreta prendrem el camí que puja cap a la plana agrícola de Can Xercavins, en direcció a Can Feliu, tal com indica un cartell de la xarxa Vallès Natural.

Xarxa d'itineraris de Rubí. FOTO: Redacció

4. Uns 300 metres més endavant, passada l’hípica, trobem un camí que descendeix a l’esquerra, el qual condueix fins a un antic safareig que podem visitar tot passejant pel Bosc de la Mare, format per una pineda de pi blanc amb alzines, roures i algun retall de bosc de ribera del torrent de Xercavins.

5. Un cop travessada la plana agrícola fins a arribar al bosc de Can Feliu, on a l’entrada s’hi localitza un roure monumental, ens caldrà seguir el perímetre del bosc per la dreta. Sortirem a un vial asfaltat que creuarem. Continuarem pujant per un corriol de terra fins a un cartell que ens indica la direcció a seguir cap a les instal·lacions del club de tennis, a l’esquerra.

Mapa de la ruta

6. A l’alçada de les instal·lacions de l’Sportennis Rubí, el carrer es bifurca. Si es vol escurçar el recorregut, caldrà seguir el carrer de la dreta i prendre un corriol com a drecera fins al punt 8 de l’itinerari; si s’opta per prosseguir pel traçat proposat, continuarem a l’esquerra, pel carrer de Poniol, i tot seguit, a la dreta, pel carrer de les Valls.

7. Recorrerem el perímetre de la urbanització amb bones vistes a les Valls de Sant Muç, amb Collserola en la línia de l’horitzó. Arribarem a una cruïlla regulada per un senyal d'stop. Girarem a la dreta i baixarem per l’antic camí de Sant Muç, una pista asfaltada amb paviment aglomerat.

8. Al cap d’uns 200 metres trobarem un camí a l’esquerra en direcció a la masia de Can Ramoneda. Una mica més endavant conflueix la drecera indicada en el punt 6. Caldrà continuar sense desviar-nos.

9. Amb el torrent de Sant Muç a la nostra esquerra, la baixada s’accentua fins a arribar gairebé a sota del pont dels FGC. Creuarem el camí asfaltat, que puja cap a les valls de Sant Muç, i prendrem el camí de terra que s’estén en paral·lel a la via del tren per la seva dreta.

10. El camí discorre entre camps de cultiu i travessa una zona d’horts de lleure fins a arribar a un altre sender. Caldrà continuar a l’esquerra. Passarem, ara sí, per sota del pont dels FGC i enllaçarem amb el carrer del Castell. Retornarem al punt d’inici pel carrer de Cadmo.

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn rural de Rubí de l’Ajuntament.