Excursió a Can Guilera

Excursió d'anada i tornada a Can Guilera des de l'ermita de Sant Muç, de dificultat baixa/mitjana i d'una hora i mitja de durada

​Aquest cap de setmana us proposem una excursió de 6,1 km per l'entorn natural de Rubí, Can Guilera. És una ruta de dificultat mitjana/baixa, d'una hora i mitja de duració i que es pot fer durant tot l'any.

1. Iniciarem el recorregut a l’Ermita de Sant Muç, vorejant-la per la seva dreta i enfi lant l’Avinguda que porta el seu nom fi ns el carrer del Camí de Can Roig seguint el perímetre urbanitzat.

L'ermita de Sant Muç. FOTO: Redacció

2. A l’alçada del carrer dels Segadors, veurem a la nostra dreta la petita vall fluvial del torrent de Sant Muç. Si observem amb atenció, podrem veure un grup d’arbres d’escorça blanca (una petita albereda). Al seu costat s’estén l’Avellanosa del torrent de Sant Muç, una comunitat d’avellaners (Corylus avellana) ben desenvolupada que domina en aquest tram d’ambient de ribera.

3. Pujarem pel mateix carrer que més amunt es torna un camí de terra. Després de passar per una zona amb edificacions a l’esquerra, al final de la tanca de filferro a mà dreta, veurem una senyal de carrer sense sortida. Just abans, trobem una tanca amb una cadena de ferro que ens caldrà travessar. Baixarem en direcció a Can Roig seguint el sender que voreja el camp agrícola i que tomba cap a l’esquerra, descendint i endinsant-se en un canyissar atapeït. El travessarem i sortirem davant d’un mur d’obra arrebossat.

4. Continuarem pel camí que ascendeix, a la dreta veurem les capçades de la Plataneda de i les Fonts de Can Roig. Uns metres més endavant, abans d’arribar al camp de conreu, caldrà que girem a l’esquerra, tot i seguint les fi tes, per un corriol costerut que s’enfi la. Al fi nal de la pujada, girarem a la dreta i un altre cop a l’esquerra i anirem vorejant, a més alçada, el camp gran de Can Roig, que veurem a mà dreta.

5. Caminarem per la dreta d’una tanca perimetral de fi lferro d’una finca particular fi ns arribar a una enorme clariana on abans hi era la masia de Can Roca. En aquest punt, hi ha un toll de fang (més o menys sec) on acostumen a banyar-se i desparasitar-se els senglars.

6. Passarem per la vora de la clariana sense desviarnos i sortirem a una pista forestal ample. Girarem a la dreta per començar a baixar. Després de travessar una cadena amb una franja de tela blanca i vermella i uns quants giravolts, la pista torna a pujar.

7. Uns 100 metres després, haurem de girar a l’esquerra, per un petit sender que remunta per una estreta torrentera força encaixada.

8. Seguirem progressant per la part central acanalada de la torrentera. A uns 50 metres, s’obre un camí a la dreta que cal seguir, a tocar de les ruïnes de Can Guilera, molt camufl ades per la vegetació. Girarem a la dreta pel camí i continuarem durant mig quilòmetre fi ns arribar a un sender, ben a prop de la urbanització de Can Solà.

Itinerari de l'excursió. FONT: Itineraris per l'entorn natural de Rubí

Itinerari de l'excursió

9. Girarem pel sender a l’esquerra pujant fins gairebé el carrer perimetral de Can Solà. Sense arribar a trepitjar l’asfalt, prosseguirem pel camí que ascendeix suaument a l’esquerra, amb petits graons naturals formats per l’afl orament de les arrels dels pins.

10. Al final de la pujada assolirem el punt més alt de l’itinerari, el Puig Pinós (308 m). A partir d’aquí, el corriol descendeix fent diverses voltes entre una vegetació densa, amb matollars de llentiscle i brolles de romaní. En un nivell inferior, predominen les pinedes amb algun exemplar de roure i alzina. Caldrà seguir les fi tes fi ns arribar de nou al punt 6, on retrobarem la torrentera que ara caldrà baixar per sortir a la pista forestal i refer el camí en sentit contrari fins a l‘inici.

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn rural de Rubí de l’Ajuntament.