De l’ermita de Sant Genís a Can Pi de la Serra, passant per Can Serrafossà

Ruta fàcil, de 5,2 km de distància a l'entorn natural de Rubí

Per aquest cap de setmana i l'1 de juny, Pasqua Granada i festa a Rubí, us proposem una excursió de dificultat baixa, de 5,2 km de distància, i que es pot fer en una hora i 20 minuts aproximadament. Tot i ser tècnicament fàcil, hem de tenir en compte que hi ha pendents acusats en certs punts de la ruta, però és ideal per gaudir de l'entorn natural de la Rubí en família, amb nens o amb el gos, durant qualsevol època de l'any.

1. Iniciarem l’itinerari a l’Ermita de Sant Genís. Tot just passada l’ermita, a banda i banda, podem observar un dels elements que forma part del catàleg del patrimoni natural: el Bosc de l’Ermita, constituït per una densa pineda de pi blanc (Pinus halepensis) amb retalls d’alzina i roure (Quercus sp.). Després de vorejar un grup de quatre pins blancs al bell mig del camí, un d’ells senyalitzat amb marques de pintura blanca i verda, ens caldrà desviar-nos lleugerament a l’esquerra, pujant a dalt d’un petit promontori adjacent al camí, on hi trobarem les restes de l’antic Castell de Sant Genís. En un dia clar podem gaudir del perfil retallat de Montserrat com a teló de fons.

Ermita de Sant Genís

2. Reprenem el trajecte que descendeix en un pendent acusat, endinsant-se en la pineda, guarnida amb un sotabosc força desenvolupat, on hi predomina el matollar de llentiscle (Pistacia lentiscum). Passada una torre elèctrica, travessarem un atapeït canyar (Arundo donax), que cobreix el petit torrent de Palau, per després pujar un llom costerut on cal tenir especial cura de no relliscar. Sortirem dalt d’un giravolt d’una pista forestal que prendrem de baixada. A la dreta, veurem uns quants pins pinyoners (Pinus pinea) amb marques blanques i verdes pintades.

Travessarem un atapeït canyar que cobreix el petit torrent de Palau. FOTO: Redacció

3. Continuarem per la recta en suau baixada. Al fons, damunt del turó, es perfila la silueta de la masia de Can Serrafossà. Més endavant el camí es bifurca en dues ocasions, però cal seguir el camí principal sense desviar-nos pels ramals que s’obren a la dreta. Començarem a ascendir pel pendent accentuat i després de dues llaçades arribarem fins la masia de Can Serrafossà, una de les darreres finques on encara perdura l’activitat agrícola.

Tractors i activitat agrícola a la Masia de Can Serrafossà. FOTO: Ajuntament de Rubí

4. Caminarem per la pista de terra que travessa la plana de Can Serrafossà, a la vora dels cultius d’arbres fruiters, a l’esquerra, i dels camps de cereals, a la dreta. Superarem un grup d’oliveres arrenglerades al marge esquerre del camí per arribar a una cruïlla on continuarem pel camí de la dreta, que puja suaument i des d’on gaudirem de bones vistes de la plana agrícola amb Collserola al fons.

Itinerari de la ruta. FONT: Institut Cartogràfic de Catalunya

5. Al mateix marge del camí podrem observar alguns plançons de vinya (Vitis vinifera) que rebroten espontàniament, testimonis d’un important passat vitivinícola. Després d’uns 400 metres, sense deixar el nostre camí, apareixen diverses edificacions residencials a banda i banda. A la dreta se situa la fondalada del torrent de Can Balasc.

6. Un cop passades les cases particulars, a la nostra dreta i a l’altra riba del torrent, si aixequem la vista podrem veure la masia de Can Pi de la Serra. Ens hi aproparem continuant pel mateix camí, però sense poder accedir-hi perquè una tanca ens barra el pas al costat d’un senyal de carrer sense sortida. Punt de retorn a l’Ermita de Sant Genís, d’inici de l’itinerari, el farem pel mateix recorregut, però en sentit contrari.

FONT: Aquesta informació està extreta de la xarxa d’itineraris per l’entorn natural de Rubí de l’Ajuntament.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.