Excursió de Rubí a Can Roig

Ruta de 6,7 km de distància, d'una hora i 45 minuts de durada, de dificultat mitjana i que es pot fer en qualsevol època de l'any

Aquest cap de setmana pugem el nivell i us proposem una excursió de 6,7 km de distància, fins a la masia de Can Roig. La ruta no és circular, sinó que cal tornar pel mateix camí, amb la qual cosa, la tornada és molt més lleugera que la pujada. És una excursió que es pot fer en una hora i 45 minuts i que ens permet obtenir unes vistes panoràmiques de la ciutat de Rubí.

1. Sortirem de l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i ens dirigirem cap al Castell. Amb el Castell enfront, girarem a la dreta i prendrem el carrer del mateix nom, tot resseguint la façana posterior de la nau industrial fi ns a arribar a un carrer asfaltat: el camí de Sant Muç.

El Pont del carrer Cadmo

Plànol de la ruta. FOTO: Institu Cartogràfic de Catalunya

2. Continuarem en línia recta i pujarem fi ns al costat d’un edifici aïllat (Can Pich Guilera), passat el qual veurem el pont o aqüeducte de Can Claverí. Caminarem per damunt de l’aqüeducte per arribar a un erm del polígon industrial La Llana. A l’esquerra, agafarem el carrer del Pont de Can Claverí i ascendirem fins al pont que creua la via cap a Sant Muç. Travessarem un grup de cases, deixant el camí de Can Serrallach a la dreta. Seguirem les marques blanques i vermelles del GR-96 (BCN - Montserrat) i les blanques i verdes del nostre itinerari.

El pont de Can Claverí. FOTO: Redacció

3.  El camí asfaltat comença a pujar en fort pendent. Al cap d’uns 250 metres, a l’esquerra i enclotada, apareix la masia de Can Ramoneda, amb una fi lera d’oliveres al marge del camí. A la nostra esquena podrem gaudir d’una bona panoràmica de la ciutat.

La masia de Can Ramoneda. FOTO: Redacció

4. Una mica més amunt, el GR-96 deixa el camí asfaltat i prossegueix per una pista forestal. Continuarem per aquesta i ja ens trobarem en el camí de Can Roig, amb la fondalada del torrent de Can Serra a la dreta i les valls del torrent Sant Muç a l’esquerra.

Vista panoràmica de Rubí des de Can Ramoneda. FOTO: Redacció

5. Al cap d’uns 500 metres passarem per davant del cartell de la xarxa de senders del Vallès Natural, cruïlla de camins que a l’esquerra enllaça amb l’ermita de Sant Muç i a la dreta, amb el camí de Can Pòlit. Nosaltres continuarem recte, sense desviar-nos, per començar a pujar uns metres més endavant.

L'ermita de Sant Muç. FOTO: Redacció

6. Sense deixar la pista forestal, en què hi conflueixen alguns corriols i senders, seguirem les marques del GR-96 i les nostres dels troncs dels arbres, per trobar, després de mig quilòmetre i als peus d’una torre elèctrica, un trencall amb una fita de pedra pintada amb marques blanques i verdes. En aquest punt cal deixar el GR-96 i desviar-nos pel camí que baixa suaument a l’esquerra, cap a la masia de Can Roig.

Bosc prop de la masia de Can Roig. FOTO: Redacció

7. Resseguint el camí empedrat amb còdols arrodonits, i després d’uns quants giravolts, assolirem finalment la masia de Can Roig, amb els seus característics arcs, tot i que en un estat força degradat. Per tornar al punt d’inici, tan sols haurem de refer les nostres passes en sentit contrari.

Vista de la masia de Can Roig actualment. FOTO: Redacció

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn rural de Rubí de l’Ajuntament.